aku pun x thu ape msalah aku..nk bercakap soal cinta aje skrang..
nevermind! ni blog aku,aku punya suka laa kn..he he he..
as uoalss like..uolass cn read it..
oke..back 2 our topic:)
orang ckap x baik sambut valentine ni..
terutama sekali bagi umat islam..
ini kerana dikata valentine day adalah hari kejtuhan umat Islam.
oke..but for me..aku pun ade opinion sendiri.
hope korang jangan laa marah..
sory to say this ok..
aku x kata semua ni salah..
tp sambut valentine ni sweet kn..urmm :)
klu aku ada boyfren sure aku nk sambut..
sebab...
time valentine ni laa bF korang nk bg korang hadiah..
bkan senang nk dpt hadiah slain dr trikh bufday..am i right?
aku thu ramai yang kt luar sana sedang sambut valentine..
hope korang happy bersma pasangan masing-masing ok..
oke..so korang ada fikir tak nk bagi hadiah apa kt awek or bF korang..
bg laa ape pun..asalkan ianya masih tidak melanggar peraturan AGAMA !
valentine ni sering dikaitkan dengan bunga ros.
setiap warna bunga membawa maksud yang berbeza..
dan setiap warna juga diberikan pada orang-orang yang berbeza..
1. MAWAR MERAH
Ros merah sering dikaitkan dengan cinta dan kasih sayang.
so ianya mmg untuk pasangan yang sedang bercinta.
so kepada pasangan yang sedang bercinta,
warna ros yg PALING sesuai untuk korang adalah merah..
2.MAWAR PUTIH
Bila time je valentine pasti smua berbut nak bagi bunga mawar merah..
sedangkan ada yang berfikir bahawa warna putih adalah paling sesuai
mawar putih juga dikatakan sesuai diberi untuk psangan yang sedang bercinta.
warnanya yang putih bersih memberi maksud tersendiri.
seperti yang kita tahu,putih itu melambang kesucian,melmbang ketulusan
dalam sebuah perhubungan..sesuai diberi kepada perempuan yang
sememangnya lemah lembut..
3. MAWAR PINK
warna pink selalunya dikaitkan dengan keluarga dan teman..
Ada yang memberikan mawar pink sebgai tanda memohon maap
setelah berlakunya pertengkaran..
4.MAWAR HIJAU
Mawar hijau adalah membawa maksud keharmonian dan kesejahteraan .
warna ini memberi maksud supaya kehdupan hari yang bakal mendatang
menjdi semakin baik..walaubagaimanapun warna ini jarang diberikan
kepada sesiapa ketika valentine.
5.MAWAR KUNING
Mawar kuning sememangnya menarik pada perhatian kita.
kerena warna nya yang terang dan menyerlah.
tapi ada sesetengah pihak yg merasa bunga ini membawa maksud
cemburu...







No comments:
Post a Comment